Piątek jest to będę miły

I wyjaśnię działanie net_emu i najnowszej cobry.
No więc. Na konsolach od CECH-G w góre (czyli tych korzystających z net_emu) emulacja PS2 rozwiązana jest w ten sposób że w momencie odpalania emulatora LV2 i VSH jest całkowicie czyszczone z pamięci i zastępuje je zamiennik w postaci emulatora. Emulator ten nie posiada obsługi dysków fizycznych, a cobra nie działa z prostego powodu. Jest pisana pod LV2 które w tym momencie jest nieaktywne. Czyli od momentu odpalenia EMU cobra nie ma do niego praktycznie żadnego dostępu. Jest mały wyjątek, ale to już inna bajka z LV1.
No ale gre z PS2 da się zgrać do ISO? Da się ponieważ to wszystko odbywa się na poziomie LV2 i "direct disc access". Więc emulator nie bierze w tym udziału.
No dobra, ale jak gry w ISO chodzą? Gry z PS2 na net_emu z cobrą są montowane jeszcze przez LV2 jako klasyki. Dokładnie to cobra dopisuje LIMG sector a patch (nie dynamiczny, aplikowany jeszcze na PC przed spakowaniem PUP'a) pozwala pominąć szyfrowanie do BIN.ENC. Więc praktycznie jedyny trik to ominięcie szyfrowania. Niestety nie da się w prosty sposób dopisać CDVD do net_emu nie mając dostępu do kodu źródłowego. Samym assemblerem takie rzeczy robić to katorga, o ile w ogóle ktoś by dał rade.
net_emu ma niestety więcej ograniczeń:
http://www.psdevwiki.com/ps3/Emulation#ps2emuI możliwe rozwiązanie nad którym kiedyś ktoś gdzieś (

) pracował. Czyli użycie starego soft_emu które $ony wycofało po wprowadzeniu "klasyków", a które miało dostęp do napędu. Niestety do dzisiaj nie potrafimy ominąć "prostego" zabezpieczenia niepozwalającego odpalać starszych LV2 (soft_emu jak net_emu zastępuje LV2) na nowszych softach.
Pozdrawiam.