Wrzesień 29, 2020, 15:35:51 pm

Autor Wątek: ePSXe 1.7.0 - instalacja, opis funkcji, konfiguracja emulatora  (Przeczytany 25900 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mark087

  • Marecki
  • Nowicjusz
  • *
  • Dołączył: Gru 2010
  • Wiadomości: 49
  • Reputacja: 14
  • Płeć: Mężczyzna
ePSXe 1.7.0 - instalacja, opis funkcji, konfiguracja emulatora
« dnia: Marzec 08, 2011, 12:15:42 pm »

Poniższy sposób instalacji emulatora dotyczy wersji pobranej z oficjalnej strony programy ePSXe. W sieci można znaleźć wersję już zawierającą BIOSy oraz pluginy, w takim przypadku instalacja ogranicza się tylko do wypakowania archiwum.

Instalacja:
  • Ściągamy archiwum z emulatorem z oficjalnej strony ePSXe
  • Ściągamy zewnętrzne moduły – przynajmniej po dwa dla każdej funkcji. Osobiście polecam ściągnąć następujące wtyczki - Pete`s GPU i PeoPS Software (do obsługi obrazu), Eternal SPU i PeoPS DSound (dla dźwięku) oraz PeoPS CDR Driver i Xeven/Sapu CDR(dla obsługi napędu CD/DVD) – gdyż obok doskonałej jakości emulacji, zapewniają one współpracę z prawie każdym sprzętem.
  • Korzystając z wyszukiwarek internetowych tj. google.pl lub tej, dostępnej w portalu onet.pl szukamy BIOSów konsoli. Dla uzyskania najlepszej kompatybilności z emulatorem zaleca się korzystanie z BIOSów SCPH1001 lub SCPH7502.
  • Bardzo istotną sprawą jest pobranie i instalacja następujących sterowników: ASPI (tu prym wiedzie ForceASPI) oraz najnowszej wersji Detonatorów / Catalyst'ów (czy jak to się tam zwie) dla kart ze stajni nVidia oraz ATI.
  • Rozpakuj emulator do dowolnego katalogu (np. C:\ePSXe\) z uwzględnieniem podfolderów tzn. upewnij się, że po rozpakowaniu w wybranym przez ciebie katalogu oprócz wszystkich plików znajdą się również niezbędne podfoldery (BIOS, MEMCARDS, PATCHES, PLUGINS, SNAP, SSTATES i inne).
  • Następnie rozpakuj ściągnięty wcześniej BIOS do odpowiedniego katalogu – jak się łatwo można domyśleć powinien to być C:\ePSXe\BIOS\
  • Analogicznie postąp z pluginami – pliki *.dll z archiwum należy rozpakować do katalogu C:\ePSXe\ PLUGINS \
  • Brawo, zainstalowałeś sobie emulator ePSXe. Teraz możesz przejść do procesu jego konfiguracji :)

Opis funkcji emulatora: Cały proces sterowania emulatorem podzielić można na dwa działy.

1) Podstawowym sposobem obsługi emulatora jest menu nawigacyjne:

na które składają się następujące bloki:

Zakładka File z następującymi poleceniami:

    * Run CDROM – uruchamia grę z napędu CDRom bez względu na to czy tytuł jest w postaci oryginalnej czy też kopii bezpieczeństwa.
    * Run ISO – pozwala na wybranie, a następnie uruchomienie gry przechowywanej jako obraz płyty (tzw. ISO) na dysku twardym. (oczywiście obsługuje też inne formaty jak: BIN, IMG, CUE, CCD, czy MDS).
    * Run PS-EXE – opcja przeznaczona głównie dla programistów pozwalająca na odpalenie demek / gier domowej roboty.
    * Run BIOS – uruchamia BIOS konsoli – może on służyć do odtwarzania plików Audio lub zarządzania kartami pamięci.
    * Change Disc -> CDROM / ISO – pozwala na zmianę dysku w przypadku gier wielopłytowych. Opcja dostępna w dwóch wariantach – dla płyt CD oraz obrazów ISO.

Zakładka Run z następującymi poleceniami:

    * Continue – pozwala na ponowne uruchomienie gry po wcześniejszym zapauzowaniu jej przez wciśniecie klawisza „Esc”.
    * Reset – Opcja całkowicie resetuje grę (odpowiednik przycisku reset na konsoli). Pamiętaj, że uruchamiając tą opcję „stracisz wszystkie niezasejwowane dane”.
    * Save State -> Slot 1-5 – opcja pozwala na szybkie zapisanie stanu w dowolnym momencie gry. Dostępnych jest pięć save`ów (slotów) dla każdego tytułu.
    * Load State -> Slot 1-5 – opcja pozwala na wczytanie stworzonych uprzednio „szybkich save`ów”.
    * Enable Logs – zaznaczenie tej opcji uaktywnia debugera ePSXe – czarnego okna, w którym wyświetlane są wszystkie komunikaty wyjściowe emulatora.

Zakładka Config z następującymi poleceniami:

    * Wizard Guide – uruchamia kreatora konfiguracji ePSXe.
    * Video – wyświetla okno wyboru wtyczki odpowiedzialnej za wyświetlanie grafiki oraz kilka przycisków testujących / wyświetlających informacje i umożliwiających konfigurację wybranego pluginu.
    * Sound – wyświetla okno podstawowej konfiguracji sekcji audio emulatora (ustawienia znajdziesz tutaj ), wyboru wtyczki odpowiedzialnej za odtwarzanie dźwięku oraz kilka przycisków testujących / wyświetlających informacje i umożliwiających konfigurację wybranego pluginu.
    * Cdrom – wyświetla okno wyboru wtyczki odpowiedzialnej za obsługę Twojego napędu CD/DVD oraz kilka przycisków testujących / wyświetlających informacje i umożliwiających konfigurację wybranego pluginu.
    * Bios – wyświetla menu kontekstowe służące do wyboru pliku zawierającego BIOS konsoli. (Dla uzyskania najlepszej kompatybilności z emulatorem zaleca się korzystanie z BIOSów SCPH1001 lub SCPH7502)
    * Netplay – wyświetla okno wyboru wtyczki umożliwiającej grę sieciową oraz kilka przycisków testujących / wyświetlających informacje i umożliwiających konfigurację wybranego pluginu.
    * Memory Card – wyświetla menu kontekstowe służące do wyboru pliku zawierającego save`y czyli tzw PSXowe memorki. Wpisanie w okienko nazwy nieistniejącego jeszcze pliku spowoduje (po uruchomieniu emulatora i pierwszym zapisie) utworzenie nowego pliku (b. Fajna opcja :)
    * Game Pad -> Pad 1-4 / Multitap – wyświetla menu kontekstowe służące do konfiguracji sterowania. Począwszy od wersji 1.6.0 ePSXe umożliwia obsługę do czterech kontrolerów, a przez to jednoczesną, czteroosobową grę na jednym komputerze.

Zakładka Options z następującymi poleceniami:

    * Auto load ppf files enabled – zaznaczenie tej opcji umożliwia automatyczne wczytywanie plików PPF (PlayStaion Patch File) służących do omijania pewnych problemów związanych z zabezpieczeniami.
    * Country -> Autodetect / NTSC / PAL – opcja umożliwia ręczny wybór regionu gry (PAL/NTSC). Jednakże źle dobrany parametr może niekorzystnie wpłynąć na emulację dlatego zaleca się wybranie opcji „Autodetect”.

Zakładka Help z następującymi poleceniami:

    * Contents – opcja ta wyświetla plik pomocy emulatora ePSXe.
    * Visit ePSXe WebPage – wybranie opcji powoduje otworzenie okna przeglądarki internetowej I automatyczne odwiedzenie strony domowej emulatora.
    * ePSXe Config guides -> English / Spanish – skutek podobny jak powyżej z tą różnicą, że wyświetlona zostaje strona z Angielskim / Hiszpańskim przewodnikiem po konfiguracji ePSXe
    * About – opcja powoduje wyświetlenie okna zawierającego informacje o emulatorze.

2) Drugim sposobem obsługi emulatora jest korzystanie z dostępnych w czasie gry skrótów klawiszowych, które przedstawia poniższa tabela:
KlawiszNazwaOpis
F1SaveStateszybkie zapisywanie stanu gry na wybrany “slot”
F2IncreaseStatewybór slotu „szybkiego zapisu”. Przełączanie się pomiędzy slotami następuje w kolejności rosnącej tzn. ze Slot1 przełączasz się na Slot2 -> 3 -> 4 -> 5 -> 1 -> ... itd
F3Load Statewczytywanie szybkiego zapisu z wybranego slotu
F4SIO IRQopcja przydatna w sytuacjach kryzysowych – jeśli gra zatnie się bez powodu spróbuj temu zaradzić wciskając ten klawisz.
F7Xenogears trickopcja przeznaczona dla gry Xenogears umożliwiająca przejście sceny „wspomnień z dzieciństwa”
F8Picturewciśnięcie klawisza spowoduje zapisanie zrzutu ekranu w folderze C:\ePSXe\SNAP\

Źródło: psemu.pl (z moimi drobnymi zmianami)

Konfiguracja video:

  • Ustawienia pluginu P.E.Op.S. Soft Driver v. 1.16
    (Podstawowa konfiguracja pluginu P.E.Op.S. Soft Driver 1.16, zwycięzcy w teście pluginów obsługujących dwuwymiarowe tytuły.)

    Ustawienia podstawowe:

            Rozdzielczość/Kolor:
            640x480 Window mode/16Bit
            Stretching: Stretch to full window size
            Dithering: No dithering

            Prędkość:
            - FPS limit: on
            - Frame skipping: off
            - FPS limit: Auto

            Inne:
            - Scanlines: off
            - Game fixes: off


    BTW; dla znaczącej poprawy prędkości można aktywować sekcję „special game fixes” i włączyć w niej opcję „use old frame skipping”.

    UWAGI: Nie zapomnij o tym by głębia kolorów twojego pulpitu zgadzała się z głębią ustawioną w pluginie video ePSXe (np. obydwie powinny być w 32Bitach )

  • Ustawienia pluginu Pete`s D3D(DX6) v.1.75
    (Podstawowa konfiguracja pluginu Pete`s DX6(D3D) 1.73, doskonałej wtyczki przeznaczonej głównie dla osobników posiadających karty sprzed ery T&L, czyli nie wykorzystujących dobrodziejst DX7 i nowszych.)

    Ustawienia podstawowe:

            Rozdzielczość/Kolor:
            - 640x480 Window mode/ 16Bit Color

            Tekstury:
            - R4G4B4A4
            - Filtering: 2
            - Hi-Res textures: 0 None
            - VRam size: 0 MBytes

            Prędkość:
            - FPS limit: on
            - Frame skipping: off
            - FPS limit: Auto

            Kompatybilność:
            - Offscreen drawing: 2
            - Advanced blending: 2
            - Framebuffer texture: 1
            - Framebuffer access: 0
            - Alpha multipass: on
            - Mask bit: on

            Inne:
            - Scanlines: off
            - Unfiltered FB: off
            - Dithering: on
            - Screen smoothing: off
            - Full vram: off
            - Disable screensaver: on
            - Game fixes: off


    BTW; dla znaczącej poprawy prędkości można aktywować sekcję „special game fixes” i włączyć w niej opcję „use old frame skipping”.

    UWAGI: Podobnie jak w poprzedniej konfiguracji tak i w tym przypadku eksperymentowania na ustawieniach jest wskazane - jeśli z wyłączonym FPSLimiterem wyciągasz więcej niż 80 klatek. Możesz zacząć od włączenia opcji "Hi-Res textures". Pamiętaj również o tym by głębia kolorów Twojego pulpitu zgadzała się z głębią ustawioną w pluginie video.

  • Ustawienia pluginu Pete`s OpenGL v.1.75
    (Podstawowa konfiguracja pluginu Pete`s OpenGL 1.73, wtyczki która zarówno pod względem szybkości emulacji jak i jakości wyświetlanej grafiki bije wszystko co dotychczas widziałeś.)

    Ustawienia podstawowe:

            Rozdzielczość/Kolor:
            - 640x480 Window mode/ 32bit Color
            - Keep psx aspect ratio: off

            Tekstury:
            - R8G8A8A8
            - Filtering: 2
            - Hi-Res textures: 0 None
            - VRam size: 0 MBytes

            Prędkość:
            - FPS limitation: on
            - Frame skipping: off
            - FPS limit: Auto

            Kompatybilność:
            - Offscreen drawing: 2
            - Framebuffer texture: 2
            - Framebuffer access: 0
            - Alpha multipass: on
            - Mask bit: on
            - Advanced blending: on

            Inne:
            - Scanlines: off
            - Line mode: off
            - Unfiltered FB: off
            - Force 15bit FB: off
            - Color Dithering: off
            - Screen smoothing: off
            - Screen cushion: off
            - Disable screensaver: on
            - Game fixes: off


    BTW; dla znaczącej poprawy prędkości można aktywować sekcję „special game fixes” i włączyć w niej opcję „use old frame skipping”.

    UWAGI: Przedstawiona konfiguracja powinna ruszyć na każdym sprzęcie, jednakże wskazane jest jej dostosowanie do posiadanego Hardware`u - Jeśli np masz w paczce 2Gigowy procesor, 512Ramu i GeForce`a 4 nie zaszkodzi włączyć kilka bajerów. Eksperymentuj więc zwiększaj kolejne parametry, aby uzyskać optymalną jakość przy zadowalającej liczbie fps`ów (klatek na sekundę). Nie zapomnij o tym by głębia kolorów twojego pulpitu zgadzała się z głębią ustawioną w pluginie video ePSXe (np. obydwie powinny być w 32Bitach ).

  • Ustawienia pluginu Pete`s OpenGL2 v. 2.5
    (Podstawowa konfiguracja pluginu Pete`s OpenGL2 2.5, modułu przeznaczonego dla użytkowników wypoosarzony w bezdenny portfel i prawdziwe potwory pod maską swojego komputera tj. karty z serii Radeon 9600/ GF:FX 5600 i nowsze.)

    Ustawienia podstawowe:

            Rozdzielczość/Kolor:
            - 640x480 Fullscreen - NO desktop changing
            - Internal X resolution: 1
            - Internal Y resolution: 1
            - Keep psx aspect ratio: off
            - No render-to-texture: off
            - Filtering: 2
            - Hi-Res textures: 1
            - TexWin pixel shader: off
            - VRam size: 128 MBytes

            Prędkość:
            - FPS limitation: on
            - Frame skipping: off
            - FPS limit: Auto

            Kompatybilność:
            - Offscreen drawing: 1
            - Framebuffer effects: 1
            - Framebuffer uploads: 1

            Filtry pełnoekranowe:
            - Screen filtering: on
            - Shader effect: off

            Inne:
            - Scanlines: off
            - Mdec filter: on
            - GF4/XP crash fix: off
            - Game fixes: off


    UWAGI: Użytkownicy systemu WinXP posiadający pod maską kartę z serii GeForce 4 dla prawidłowej pracy wtyczki powinni włączyć opcję "GF4/WinXP crash fix"

Źródło: psemu.pl
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2011, 12:53:45 pm wysłana przez mark087 »



PS3-Hack.com.pl

ePSXe 1.7.0 - instalacja, opis funkcji, konfiguracja emulatora
« dnia: Marzec 08, 2011, 12:15:42 pm »

Offline twin

  • Nowicjusz
  • *
  • Dołączył: Sty 2011
  • Wiadomości: 31
  • Miejsce pobytu: KrK
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Osz kurnasz
Odp: ePSXe 1.7.0 - instalacja, opis funkcji, konfiguracja emulatora
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2011, 20:37:40 pm »
No ,a ja przy okazji napiszę poradnik dla użytkowników linuxa (np. ubuntu)

1. Zainstaluj ePSXe z "Centrum oprogramowania ubuntu"
2. Załaduj obraz gry.
3. Graj. :)

Dziekuje  8)

PS3-Hack.com.pl

Odp: ePSXe 1.7.0 - instalacja, opis funkcji, konfiguracja emulatora
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2011, 20:37:40 pm »

Tags:
 


Close
Witaj gość, zaloguj się aby mieć pełen dostęp do forum.