Sierpień 31, 2014, 12:13:34 pm

Autor Wątek: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050  (Przeczytany 9560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline thenat17

  • Początkujący Deweloper
  • Szef Forum
  • *****
  • Dołączył: Paź 2010
  • Wiadomości: 9467
  • Miejsce pobytu: Warka/Warszawa
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moje PW jest od tylko ważnych spraw !!
[Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« dnia: Luty 05, 2012, 15:00:06 pm »


Słowo wstępu:
Minęły blisko prawie 2 lata od kiedy sprzedałem moją ostatnią kierownicę (logitech G25) i miałem wielką, ale to wielką ochotę na driftowanie. Jako, że udało nam się dorwać do testów w miarę tanią i porządna kierownicę Ismart Suzuka SW5050, przeprowadziliśmy recenzję urządzenia.



Problemy, bo kto ich nie ma ?
Konfiguracja: ale że niby jak mam jej użyć ?
Jako kierownica czy jako pad ? hmm bo na razie to wychodzi na to że gaz mam ustawiony jako ,,bieg w górę" albo R2 na d-padzie kierownicy. Natomiast brak wykrycia p***łów.
Jak to rozkminiłem ? Otóż zresetowałem ustawienia pada nr1 na domyślne. I teraz już mogłem z kierownicą robić co chciałem, dowolne przypisanie klawiszy na niej.




Coś tu śmierdzi... gram, gram i czuję delikatny zapach świeżego plastiku lub spalonego kurzu ?! WTF ?!
Otóż kierownica posiada wbudowane dwa wiatraczki, które chłodzą nasze spocone ręce podczas gry, pomysł dobry i znany z innych kierownic, ale w tym wypadku czujemy lekki zły zapach, co po niektórych może drażnić, mi po 20 minutach przestał jakoś interesować i go nie czułem i nie przeszkadzał, ręce pozostawały wciąż suche.

Biegi, wchodzą średnio, na początku trudno wyczuć kiedy się zrzuciło bieg na niższy po odgłosach wydawanych przez urządzenie.

p***y - nie dla osób co mają ciężką nogę, tzn. wiadomo kiedy chcemy np. na zakręcie 25% gazu a nie 100%, wiadomo że niektórymi autami łatwo wpaść w poślizg czy stracić panowanie nad kierownicą.
Po niecałych 2h, już umiałem z wyczuciem dodawać gaz i hamować. Nie ma tu opornika na pedale gazu, przez co wciska go się w miarę lekko ale i opór też czuć gdy wciskamy 100% gazu.

Force Feedback - działa w miarę przyzwoicie poprawnie z wibracjami, nie mam do czego się przyczepić.

A jak z montażem ? Dobre pytanie, p***y są lekkie i warto coś z tyłu za nimi położyć aby nie latały/przesuwały się w tył podczas dynamicznej jazdy. Natomiast sama kierownica ma aż 8 przyssawek, z początku myślałem, że będzie się ona przesuwać podczas mocnych szarpnieć podczas wchodzenia w zakręt tymczasem kierownica stała w miejscu. Wszystko zależy od poprawnego montażu przyssawek na powierzchni blatu stołu/biurka. Wydaje mi się że mogą byc problemy tylko i wyłącznie na szklanych powierzchniach.


Stosunek Jakości do ceny:
Nową kierownicę SW5050, możemy mieć w cenie około 150 zł, natomiast używaną od 80-130 zł.
Co mamy w tym przedziale cenowym ? otóż chyba nic dobrego oprócz właśnie tej kierownicy.
Gumowe koło znane z drogich kierownic - jest.
Chłodzenie znane z drogich kierownic - jest.
Łopatki zmiany biegów (jak w F1) pod kierownicą, znane z drogich kierownic - jest.
Czego więcej chcieć ?
D-pad dzięki któremu poruszamy się po menu/grze czy też XMB w Ps3, jest świetnie wykonany i podpisany, abysmy wiedzieli co gdzie leży.


Podsumowanie:
Jako że byłem kiedyś użytkownikiem Logitech G25 (900 stopni obrotu, stal nierdzewna, prawdziwa skóra, 6
biegów, sprzęgło i zabójcza cena 900 zł), nie pokładałem w SW5050 jakoś specjalnie nadzieji na dobrą zabawę. Tymczasem zostałem miło zaskoczony pomimo paru problemów z konfiguracją czy grami. Nie jest to jakieś tanie badziewie za 60-80 zł typu Manta czy inne no-name kierownice, otrzymałem naprawdę warty polecenia produkt zarówno do PC i PS3 a wszczególności do Gran Turismo 5. Jeśli nie jesteś wstanie pozwolić sobie na droższe kierownice (np. Logitech) to w zupełności do GT5 wystarczy Ismart Suzuka SW5050.


Test w grze:
Bez żadnych wspomagaczy, ABS itd itp.



<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-5bxl7ilkTA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=-5bxl7ilkTA</a>


Wideo i zdjęcia nagrywane za pomocą HTC HD2.



i na koniec prezentacja wideo (znalezione w sieci):

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=p0QWmvy5j4M" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=p0QWmvy5j4M</a>



Sprzęt testowy:
Monitor: LG E2250V Full HD
Konsola: PS3 FAT 500GB/ CFW 3.55 TrueBlue V.2
Gra: Gran Turismo 5 v.1.08 / dysk wewnętrzny
PC: Test Drive Unlimited / rFactor 2


Moja ocena: to mocne 6+/10

Plusy:
- Cena/jakość
- chłodzenie rąk
- 270 stopni
- gumowa kierownica, ręce się nie ślizgaja
- 3 stopnie czułości kierownicy
- porządny D-pad


Minusy:
- zapach, wydobywający się z wnętrza urządzenia
- dziwnie trzeszczą biegi
- nie dla osób które mają ciężką nogę (dla nich polecam logitecha)
- nie z każdą grą na Ps3, mogą być problemy z ustawieniem p***łów


Jeśli macie jakieś pytania, to chętnie na nie odpowiem.


Już za parę dni Recenzja True Blue i CFW TB v.2 a za dwa tygodnie CobraUSB !
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2012, 15:09:39 pm wysłana przez thenat17 »



Wspieraj Forum !!  ||   Usługi Forumowe <<  <<Zajrzyj !!

PS3-Hack.com.pl

[Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« dnia: Luty 05, 2012, 15:00:06 pm »

Offline jedrus7

  • Najsłabsze ogniwo
  • *
  • Dołączył: Lip 2011
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2012, 16:33:58 pm »
Miło się czyta recenzję, tak na luzie.
Ale macie fajnego cenzora w silniku forum, nie ma to jak: p***y

Offline czajmen32

  • Stały Bywalec
  • ***
  • Dołączył: Sty 2011
  • Wiadomości: 125
  • Reputacja: 0
Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2012, 21:24:16 pm »
są szanse zeby zadziałała w dirt 3? Gaz i hamulec w gt5 jest przypisany pod x i jakiś tam guzik czy pod spusty? tzn czy da sie wcisnać np 50% gazu i 20% hamulca jednocześnie. Czytajac nie zrozumiałem ;). Recenzja kawał dobrej roboty :D. Jako temat na kiedyś polecam HS do ps3 i ewentualnie zamienniki tego orginalnego

W OCZEKIWANIU NA NEXT GENA....
Fat 40 GB OFW Zapewne Najnowszy  + PSN!
SONY BRAVIA 47" 720EX
2 x SIXAXIS
 LOGITECH DRIVING FORCE PRO
HEADSET GIOTECK EX1
PSP 1004 5.50 +8GB
www.barpierozek.cba.pl

Offline msemafor

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Dołączył: Lut 2012
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2012, 09:33:03 am »
Hej,
Niezły opis, wielu się przyda. Mam jeszcze pytanie odnośnie tej kierownicy i ps3. Mam tą kierownicę i ps3 z oprogramowaniem w wersji 4.10 (prezent gwiazdkowy - na gwarancji więc nie ruszam oprogramowania). Z kierownicą dostałem 2 gry: Need For Speed Carbon i Need For Speed Prostreet. Na żadnej z nich kierownica nie działa prawidłowo. Może ktoś wymieni gry, na których ta właśnie kierownica funkcjonuje prawidłowo. Czy na wersji 4.10 też można ustawiać funkcje kontrolera? W ustawieniach ps3 znalazłem tylko ustawienia pada. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

PS3-Hack.com.pl

Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2012, 09:33:03 am »

Offline thenat17

  • Początkujący Deweloper
  • Szef Forum
  • *****
  • Dołączył: Paź 2010
  • Wiadomości: 9467
  • Miejsce pobytu: Warka/Warszawa
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moje PW jest od tylko ważnych spraw !!
Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2012, 19:59:46 pm »
są szanse zeby zadziałała w dirt 3? Gaz i hamulec w gt5 jest przypisany pod x i jakiś tam guzik czy pod spusty? tzn czy da sie wcisnać np 50% gazu i 20% hamulca jednocześnie. Czytajac nie zrozumiałem ;). Recenzja kawał dobrej roboty :D. Jako temat na kiedyś polecam HS do ps3 i ewentualnie zamienniki tego orginalnego

można,, ale to trzeba wyczuć w G25 masz opór i to dosyć mocny na pedała, natomiast ta kierownica ma lekkie ped ały i to kwestia wyczucia.

Hej,
Niezły opis, wielu się przyda. Mam jeszcze pytanie odnośnie tej kierownicy i ps3. Mam tą kierownicę i ps3 z oprogramowaniem w wersji 4.10 (prezent gwiazdkowy - na gwarancji więc nie ruszam oprogramowania). Z kierownicą dostałem 2 gry: Need For Speed Carbon i Need For Speed Prostreet. Na żadnej z nich kierownica nie działa prawidłowo. Może ktoś wymieni gry, na których ta właśnie kierownica funkcjonuje prawidłowo. Czy na wersji 4.10 też można ustawiać funkcje kontrolera? W ustawieniach ps3 znalazłem tylko ustawienia pada. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

odpisałem na Pw, gdyż najpierw tą wiadomość zobaczyłem.



Wspieraj Forum !!  ||   Usługi Forumowe <<  <<Zajrzyj !!

Offline czajmen32

  • Stały Bywalec
  • ***
  • Dołączył: Sty 2011
  • Wiadomości: 125
  • Reputacja: 0
Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2012, 23:03:58 pm »
są szanse zeby zadziałała w dirt 3? Gaz i hamulec w gt5 jest przypisany pod x i jakiś tam guzik czy pod spusty? tzn czy da sie wcisnać np 50% gazu i 20% hamulca jednocześnie. Czytajac nie zrozumiałem ;). Recenzja kawał dobrej roboty :D. Jako temat na kiedyś polecam HS do ps3 i ewentualnie zamienniki tego orginalnego

można,, ale to trzeba wyczuć w G25 masz opór i to dosyć mocny na pedała, natomiast ta kierownica ma lekkie ped ały i to kwestia wyczucia.

Hej,
Niezły opis, wielu się przyda. Mam jeszcze pytanie odnośnie tej kierownicy i ps3. Mam tą kierownicę i ps3 z oprogramowaniem w wersji 4.10 (prezent gwiazdkowy - na gwarancji więc nie ruszam oprogramowania). Z kierownicą dostałem 2 gry: Need For Speed Carbon i Need For Speed Prostreet. Na żadnej z nich kierownica nie działa prawidłowo. Może ktoś wymieni gry, na których ta właśnie kierownica funkcjonuje prawidłowo. Czy na wersji 4.10 też można ustawiać funkcje kontrolera? W ustawieniach ps3 znalazłem tylko ustawienia pada. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

odpisałem na Pw, gdyż najpierw tą wiadomość zobaczyłem.

Zakupilem Logitech Drving Force Pro i chwale sobie :D Gdyby nie ludzie z tego forum kupil bym te sasuke i pewnie żałował :) ze nie kupiłem lepszej.

W OCZEKIWANIU NA NEXT GENA....
Fat 40 GB OFW Zapewne Najnowszy  + PSN!
SONY BRAVIA 47" 720EX
2 x SIXAXIS
 LOGITECH DRIVING FORCE PRO
HEADSET GIOTECK EX1
PSP 1004 5.50 +8GB
www.barpierozek.cba.pl

Offline driver33

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Dołączył: Sie 2012
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2012, 16:31:43 pm »
Kierownica jest świetna . Podczas jazdy Licencje w GT 5 poprawiłem na złoto to czego wcześniej nie mogłem zrobić za pomocą  pada. Jej zdecydowany plus to niska cena solidne wykonanie , stabilnie trzyma się podłoża  skręt 270 stopni .Super są te silniczki chłodzące ręce .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2013, 23:35:38 pm wysłana przez driver33 »

Offline piscine

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Dołączył: Lis 2011
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2013, 21:40:56 pm »
Cześć,

Proszę autora o wyjaśnienie dokładnie w jaki sposób przypisać kierownice. Po zresetowaniu pada #1 tzn. ustawieniu domyślnego układu co robimy? ustawienia  którejś z kierownic? pada? na czuja?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

PS3-Hack.com.pl

Odp: [Recenzja] Kierownica Ismart Suzuka SW5050
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2013, 21:40:56 pm »

Tags:
 


Close
Witaj gość, zaloguj się aby mieć pełen dostęp do forum.